+ Antworten
Seite 3 von 14 ErsteErste 1234513 ... LetzteLetzte
Ergebnis 21 bis 30 von 138
  1. Moderation Avatar von maryquitecontrary

AW: Den grimme ælling er at lære dansk og vil være en stolt dansk swan

Hej igen, I begge (siger man det på dansk? På norsk vilde man sagt "dere begge"!

Jeg er på ferie lige nu, på en tysk ø. Men vejret i Norge har været meget fint i år. Vi havde nogle uger med regn, men mange fine uger med sol og varme, og en dejlig sankthans.

Lige før vi rejste sørover, var jeg på en udflugt i skjærgården med båt. Vi havde med fiskestang og en grill. Vi satt ude på en liten skjær i solen.

Men vi har også havd meget fint vejr hernede i Tyskland.
    Geändert von maryquitecontrary (20.07.2017 um 07:28 Uhr) Grund: Rette fejlen ved øen ... (suk, på norsk er det øy)

2. Avatar von herbstblatt7

Det er ikke pinligt, stjerneskud
    Har jeg rigtigt det forstået, du bor i Danmark?

Aha, du er på tysk øen, maryquitecontrary? Hvilken ø? Jeg ønsker dig og din familie en god ferie med mange sol

Jeg er træt, jeg går nu i seng. Udenfor det er en tordenvejr, i Stuttgart i Tyskland. Det er smukt. Jeg elsker tordenvejr!

I morgen tidlig morgen jeg arbejder.
    Nyd din læring, sagde silden.
    Geändert von herbstblatt7 (20.07.2017 um 00:00 Uhr)

3. Avatar von herbstblatt7

Gud, hvad en dag på arbejdet.
    Hvorfor mig?
    Jeg håber, en time søvn vil hjælpe mig.
    at håbe, de håber, je har håb ♫ ♫ ALT+14
    Mit arbejde er et mareridt uden udgang. De tre ryttere af apokalypse på en gang.
    Meine Arbeit ist ein Alptraum ohne Ausgang, die drei apokalyptischen Reiter auf einmal.
    en rytter

Eller var de fire?
    Geändert von herbstblatt7 (20.07.2017 um 17:29 Uhr)

4. Moderation Avatar von maryquitecontrary

Det var vel egentlig fire ryttere :-)

Hvor forferdeligt det hørtes ud, at dit arbejde er en mareridt uden udvej. Har det været en spesiell dårlig dag i dag?

Jeg har havd en lat feriedag i dag. Med lidt tur og lidt hvile og lidt regn. Senere skal jeg plukke opp et av mine børn fra togstasjonen, det er på vej ned fra Norge. Jeg glæder mig.

5. Avatar von herbstblatt7

Aha, de var fire, tak.

Hval er "lat"? En lidt tur, lidt hvile, lidt regn ... det er smukt. Dine børn ankom i går? Hvade de stadig skole og ferie nu?

Mit arbejde - Jeg er egentlig en restaurator af malerier og arbejde i fire år som kasserer i et havecenter. Jeg har arbejdet som freelance restaurator og konservator i mange år. For mange år siden i DDR.

Det er dårlig arbejde med meget lidt løn.

De fire år - disse fire år, det er mine fire apokalyptisk ryttere. I aften er jeg ofte træt og udmattet og ked af det. Men med venlig kolleger, kasserer, gartneren, sælgerne Jeg er også venlig og jeg og je kender mange planter. De fleste kunder er også venlige.

Alle mine kolleger, gartnerne, sælgerne, kassererne, Alle mine kolleger, kasserere, gartnere, sælgere, får meget lidt løn.

Jeg ser frem til min ferie i morgen.

Jeg ønsker dig megen glæde med dine børn og alle en god dag

Dette er en lille film på internettet til at lære dansk. En film, fuld af ferie, jeg mener Jeg kan lugter havet i nord. Saltet, vinden, stilheden i tidlig morgen. Den unge mand er sympatisk.
    Geändert von herbstblatt7 (21.07.2017 um 08:48 Uhr)

6. Registriert seit
    17.07.2017

Godmorgen!

Det synes at blive en dejlig dag med solskin og blå himmel, perfekt til weekenden og feriestart her i SH.

Jeg bor helt nordpå i Tyskland, tæt ved den danske grænse. Så har man lidt af begge sider, det tyske og det danske. Men jeg tilhører ikke det danske mindretal, jeg er "indvandrer" fra Sydtyskland. Jeg har boet i København for omkring 25 år siden, men det var en tid hvor den danske konjunktur var i krise og der var store problemer på jobmarked. Så vendte jeg tilbage til Tyskland til mit gamle job, fordi livet i Danmark er jo ikke helt billigt. Jeg var alenemor, så jeg skulle tænke først og fremmest om børnene; hvis jeg havde været uden familie, ville jeg måske være forblevet i DK.

I ønskes en rigtig god weekend, jeg håber vejret tillader at man kan nyde lidt tid udenfor.

7. Moderation Avatar von maryquitecontrary

"Lat" betyr at man ikke gør mye. Håber at man kan si det på dansk, men tror det går.

For mig er en vigtig del af ferien at jeg føler liten forpligtelse til at gøre noget. I mit daglige liv, selvom jeg liger hvordan jeg lever, har jeg mange forskellige forpligtelser. Familie, job, sosialt liv, trening. Når jeg er på ferie, vil jeg føle mig ledig af pligter.

Jeg håber I vil have mig i denne konversation, selvom jeg skriver en salig blanding. Det bliver en god trening for mig at prøve at skrive dansk igen. Jeg lærte mig dansk for ca tyve år siden, fordi jeg havde planer om at flytte til Danmark. Men senere blev ting anderledes end planlagt og jeg blev værende i Tyskland i ti år til. Så flyttet vi til Norge og jeg lærte mig norsk. Det har visket ud noget af mine dansk kunskaber.
    that was the river - this is the sea

Moderation im Forum "Persönlichkeit"

8. Avatar von herbstblatt7

sige, jeg sagde, de har sagt, jeg håber, hun kan sige det i dansk.
    sagen
    I går var solskin og blå himlen om morgenen, så skyer og om aftenenen og om natten det regnede og det var tordenvejr igen.

Jeg har ikke forstået: Taler jeg om morgenen eller/og i morgenen, om aftenen eller/og i aftenen , i morgenen eller/om morgenen? Men jeg har tid at lære.

Ved du det præcis?

Nu jeg vil gå købe.

9. Registriert seit
    17.07.2017

herbstblatt, jeg ville sige at det er korrekt som du skriver i denne sammenhæng - om morgenen, om aftenen og om natten. Hvis du siger i morgen, i aften eller i nat så betyder det: morgen, heute Abend, heute Nacht (Zukunft). Hvis du siger i morges, i aftes så er det fortiden: heute Morgen (vergangen), gestern Abend. Jeg håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtig (jeg vil ikke være en Besserwisser).

Her var der ingen solskin hele dagen, kun grå skyer og lidt regn af og til. mary, er din ø i Vesterhavet eller Østersøen? Jeg bor her ved Østersøen men nogle gange kører jeg over til vestkysten, det føles som en rigtig feriedag.

Mange hilsner til jer begge!

10. Avatar von herbstblatt7

Tussind tak skal du have, sternjeskud. Så tu er en "invandrer" fra Sydtyskland og tu taler dansk.

Jeg er født nær den tjekkiske grænse, i Dresden, og jeg levede tredilve år der. Jeg taler meget lidt polsk og tjekkisk og russisk ganske godt. Jeg lærte det russiske sprog i skolen.

Sachsen (og Brandenburg) har også en mindretal, de Sorbs.

Tyskland har to mindretaler (eller minoriteter), sorberne og danskerne, officielt i Tyskland og i den tysk Grundgesetz
    (Selvfølgelig har vi nu flere minoriteter, i dag.)

Du har boet i Danmark. Jeg var også alenemor og en of mine børn bor i København nu. Han er på universitetet der. Jeg lærer dansk, men lektionen der er på engelsk.

Maryquiteconrary og stjerneskuld, hver af os er gået til et andet land. Fordi, jeg emigrede fra DDR. Med en baby og alene.
    Geändert von herbstblatt7 (22.07.2017 um 23:09 Uhr)

+ Antworten
Seite 3 von 14 ErsteErste 1234513 ... LetzteLetzte