+ Antworten
Seite 14 von 14 ErsteErste ... 4121314
Ergebnis 131 bis 138 von 138
  1. Avatar von herbstblatt7

AW: Den grimme ælling er at lære dansk og vil være en stolt dansk swan

Det er så dejligt at have en have. Urks, kann das so stimmen?

I går var jeg sammen med min søn og hans søde lille datter på Schloss Solitude i Stuttgart. Hans kone var sammen med sine venner.

Vejret var smukt. Den lille pige var så sød. Hun er et og et halvt år gammel. Vinden blæste. Solen skinnede. Vi var glade.
    Livet er smukt om sommeren. Vi så heste.

En dag jeg vil gerne besøge Norge også. Jeg syner, det er meget interessant

Det er så dejligt at have en have.

Her i Tyskland er en stor tørke. Der kan være afgrødefejl på afgrøden. Det skræmmer mig. Det er det samme med Danmark. Det ved jeg.
    Nyd din læring, sagde silden.
    Geändert von herbstblatt7 (03.07.2018 um 09:30 Uhr)

2. Avatar von herbstblatt7

I dag jeg sang igen i mit kirkekor. Det var so dejligt. Jeg kender mange mennesker der i mange år.
    jeg synger, jeg sang

Musikken er hellig for mig

.

3. Avatar von herbstblatt7

Det er søndag. I dag er søndag. I går arbejdede jeg. I går var lørdag.
    Jeg har et nyt job. I tre uger har jeg arbejdet som en gartner. En gartner til indvendig. En gartner til lejligheden og alle bygningerne. Jeg elsker det. Men dette arbejde er svært. Det er meget svært. Nogle gange vil jeg græde om aftenen. Og jeg har stadig meget at lære. Om aftenen er jeg så træt.

Lige nu går jeg svømme. Jeg er helt udmattet. Og jeg vil gerne sove. Jeg går til et termisk bad. I min store by er der flere termiske bade. Jeg vil ligge der udendørs i varmt vand og sove. Meget sove. I solen.

Jeg ønsker alle tyskere og danskere og udlændinge en god søndag

4. Avatar von Polarstern

Hej Herbstblatt,
    jeg er også ved at lære dansk. Jeg synes det er meget svært, men jeg bor i Danmark og vil gerne tale bedre so snart som mulig. Der er ingen mulighed for mig at følge nogen kurser, men mine kollegaer er virkelig sød og snakke meget dansk med mig. Jeg læser dansk i mange år nu og har startet med at lyde til lydbøger, og det går fint! Men snakke selv det går simpelt hen ikke.

Jeg har fundet en lille fejl i den her sætning fra dig (og jeg ved at jeg har faet mange i den her opslag )
    Zitat Zitat von herbstblatt7 Beitrag anzeigen
    En dag jeg vil gerne besøge Norge også. Jeg syner, det er meget interessant
    Du tror det er meget interessant.
    Im Dänischen gibt es tror (glauben, oder sich etwas vorstellen) und synes (denken, finden, schon wissen). Wenn Du noch nicht in Norwegen warst würdest Du also tror schreiben. Wærst Du schon da gewesen und hættest eine Meinung være das synes oder jeg mener/tænker (ich meine/ ich denke)

God aften!
    Polarstern

5. Moderation Avatar von maryquitecontrary

Hej Polarstern,

Jeg hilser dig fra Norge. Her skiller man også mellem tror og synes. Jeg kan godt huske at det var vanskelig for mig i begyndelsen.

Så spennende at høre at du bor i Danmark. Jeg havde egentlig planer om at flytte til Danmark, men så blev det Norge til sidst

Derfor lærte jeg dansk på en folkehøgskole, for mange år siden, noe som jeg husker som meget nyttig. Men jeg leser dig som om du allerede arbejder i Danmark og måske ikke har tid til å være på sprogkursus?

6. Avatar von Polarstern

Hejsa Mary,

jeg tror at bor i Norge lyder meget spænende! Jeg har kun været der en gang, og har ikke haft meget tid for at kigge lidt rund. Jeg drømmer om ser de vikingeskibe i Oslo. Men nu har jeg det virkelig travlt, og der er hverken tid eller penge for at rejse.
    I sommers har jeg købt et gammel hus her i Danmark, og jeg bor stadig mellem flyttekasser. En af mine venner sigte "Du har ikke købt et hus, du har faet en ny hobby til og frem du vil dø!" Det er rigtigt. men jeg elsker mit hus, en gammel bondehus med bindingsværk og stråtag.

Det er meget dyrt at tager sprogkurser, og de er virkelig dårligt. Men jeg håber at lære mere dansk i internettet når jeg er videre med mit hus. For nu jeg læser meget danske litteratur for min arbejd, og vi har alle jobmøde på dansk.

Og jeg glæder mig virkelig at jeg har fundet den her konversation! Det er sjovt at har nogen til at skiver med.

Hilsen,
    Polartsern

7. Avatar von stjerneskud

Hej med jer,

det er dejligt at se at denne tråd har fået nyt liv igen! Men jeg må selv indrømme at jeg heller ikke er en særledes flittig skribent.;) Lige nu har jeg det lidt svært med at skifte fra sommer modus til efterår, det har været sikke en fantastisk lang sommer i år, man kunne næsten tro at den ville vare evig. Og nu er vi tilbage til grå himmel og tåge udenfors. Men så skal vi hygge os indenfors, det er jå heller ikke det værste.

Kæere Polarstern, det lyder meget spændende med dit hus. Jeg synes, du er meget courageret. Bor du i hovedstadsområdet eller andensteds i landet?

Kan I ha det godt, vi snakkes ved ...

kh

8. Avatar von Polarstern

Hejsa!
    Undskyld, der har gået lidt tid... Jeg har det mejet travlt, fordi mine kollegaer og jeg er på en stor møde. Det er virkelig spænende, men også lidt hård, fordi alle foredrage er på dansk.

I dag er vi i Vejle, men normalt arbejder og bor jeg på Fyn. Jeg kan god lige øen, den er så smukt!

Hilsen,
    Polarstern

+ Antworten
Seite 14 von 14 ErsteErste ... 4121314